Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Odesílání formuláře z webu České spořitelny

16. 12. 2015 9:42:49
I když Česká spořitelna bojuje proti podvodným technikám, sama ve webovém formuláři požaduje od svých klientů údaje, které se vyplňují a odesílají třetí straně.

Jde o nově zavedenou registraci klientů s postižením sluchu pro on-line komunikaci.

On-line manager České spořitelny pan Ctibor Jappel k mému článku „Jak Česká spořitelna obnovila bariéru v komunikaci“ v komentáři píše:

„K tomuto kroku jsme přistoupili z důvodů bezpečnosti a ochrany dat klienta.“

Úsměvné je, že dosud nic takového třeba nebylo, ačkoli simultánní přepis on-line poskytuje Česká spořitelna snad dva roky.

A doslova mě to šokovalo. Zaregistroval jsem se totiž na webu www.bankabezbarier.cz, který je web České spořitelny a objednal k návštěvě pobočky. Když jsme potom byli v pobočce, na webu nového poskytovatele služby simultánního přepisu, byl jsem požádán o přihlášení se s mými registračními údaji, přes které mě webová aplikace nového poskytovatele služby přihlásila.

Česká spořitelna to dělá tak, že na webu bankabezbarier.cz má formulář na registraci a objednání klienta. Jenže ten formulář je formulář třetí strany, který je do webu bankabezbarier.cz vnořen v rámu a načítá se z úplně jiného webu, takže se tváří, jako součást webu bankabezbarier.cz. Klienti České spořitelny pak odesílají údaje v domnění, že je poskytují České spořitelně, bez jakéhokoli upozornění, že své údaje poskytují někomu jinému.

Česká spořitelna totiž ve snaze udělat velmi vstřícný krok k osobám s postižením sluchu, umožňuje ve svých pobočkách on-line komunikaci ve znakovém jazyce (což vstřícné samozřejmě je). Zároveň však změnila poskytovatele služby on-line simultánního přepisu pro osoby, které neslyší a komunikují v českém jazyce (v ČR asi 95 % osob s postižením sluchu) s tím, že poskytovatel tlumočení provozuje i přepis. Není to však přepis, ačkoli pan Ctibor Jappel píše:

Možnost on-line přepisu přitom v novém systému zůstává a funguje na stejném principu jako dříve.“

Je tedy vidět, že si nikdo z managerů České spořitelny nenechal onen „přepis“ ani předvést.

Při mé návštěvě pobočky se přes webovou aplikaci nového poskytovatele přepis nepodařilo spustit vůbec, pouze jakýsi chat, kam jsme měli psát (když sedíme u jednoho stolu a mluvíme spolu). To mi přeci může psát klientská pracovnice rovnou ve Wordu a nemusí psát na tabletu novému poskytovateli služby v chatovacím okénku a oni totéž napíší mě (a na tomtéž zařízení, jen o 3 cm výše).

No a já měl zase na oplátku psát v chatovacím okénku na tabletu klientské pracovnici (normálně mluvím – pouze neslyším).

Operátorka nám psala, že nemáme aktivní mikrofon, když před tím na tomtéž zařízení proběhl simultánní přepis eScribe, kde se přes mikrofon komunikuje.

Jak se dá na tabletu nastavovat mikrofon (který bych si tedy rád kvůli přepisu přenastavil), jsem se však nikdy nikde nedozvěděl, protože to podle mě zkrátka nejde.

Nakonec jsme to tedy s pracovníkem podpory v pobočce v Kladně řešili tak, že on telefonoval operátorce z pevné linky a ona psala, co říká.

Problém však vidím v tom, že operátorka nepřepisovala doslova to, co slyšela (jako tomu je v eScribe), ale ze zhruba deseti vyslovených slov, si vydedukovala tak čtyřslovné sdělení.

Opravdu nechceme, aby nám někdo dedukoval obsah sdělení, zkracoval přes polovinu vyřčeného a psal nám to v holých větách, ale potřebujeme napsat doslova, co se říká, a obsah sdělení si vyvodíme sami.

Pomocí tohoto nového způsobu, jsem blokoval pobočku nejméně 20 minut, další klienti zbytečně čekali a nevyřídil jsem vůbec nic. Naštěstí jsme před tím spustili eScribe a já během pěti minut vyřídil to, proč jsem v pobočce byl.

_______________________

Pozn.:Reakce České Spořitelny vložena administrací Blog iDNES.cz

Autor: Ladislav Kratochvíl | středa 16.12.2015 9:42 | karma článku: 14.94 | přečteno: 1041x

Další články blogera

Ladislav Kratochvíl

Co se děje na střídačce, když se vyhrává

Jaká je na střídačce nálada, když je utkání vyrovnané, je k vidění často. Ale co když to je po první třetině 11:0? Neztratili by hráči chuť do hraní?

19.5.2017 v 22:23 | Karma článku: 7.33 | Přečteno: 400 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

S tučně psaným jako s kořením

Neslyším a komunikuji česky. 9,2 spoust sdělení mám v textové podobě. S možností psát na počítači tučně se však dost rozmohlo nadužívání takovéhoto psaní. Něco „otučnit“ by mělo být pouze zvýraznění významově důležitého.

18.4.2017 v 7:55 | Karma článku: 5.68 | Přečteno: 121 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Komentář ze světového poháru v programování

"Dobrý den od nás ze studia. Přímý přenos semifinále světového poháru v programování pro vás budou komentovat Vladimír Kafral a se mnou je ve studiu majitel křišťálové klávesnice z roku 2001 Petr Enterovský."

27.3.2017 v 7:50 | Karma článku: 10.33 | Přečteno: 318 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Zlatovláska ala steampunk

Steampunk kostýmy a rekvizity, kulomet, piráti z Karibiku a mnoho dalšího se konečně dostalo i do pohádek.

27.12.2016 v 7:50 | Karma článku: 18.58 | Přečteno: 1201 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Jiří Turner

Stalin zase porazil Putina!

To by s tím měl Vladimir Vladimirovič sakra něco udělat! Jestli on ale není moc měkký a také moc velký demokrat? Rusům totiž podle průzkumu imponují větší střeleci. Co na to říci? Snad jen, že některé národy jsou nepoučitelné.

26.6.2017 v 23:09 | Karma článku: 6.60 | Přečteno: 101 | Diskuse

David Karásek

Tři mýty expertů

"Šance, že se netrénovaný civilista se zbraní ubrání teroristovi, je velmi nízká. Spíš by situaci ještě zhoršil," slyšíme často v médiích od osob s titulkem "bezpečnostní expert". Opravdu?

26.6.2017 v 22:13 | Karma článku: 30.23 | Přečteno: 1650 | Diskuse

Jan Pražák

Policejní absurdita

Nechci zde znovu rozdmýchávat spory nesmiřitelných táborů kuřáků a nekuřáků, těch už tu bylo moc. Uvedu příklad, jak se v souvislosti s protikuřáckým zákonem změnil jeden celkem logicky znějící argument v naprostou absurditu.

26.6.2017 v 21:40 | Karma článku: 22.97 | Přečteno: 612 | Diskuse

Petr Horký

Černoch v beranici a jiné výstřelky - kdo má židli, ten bydlí

Život na Západ od našich hranic má mnoho specifik, kterým našinec těžko uvyká. Přesto si ve většině případů nakonec zvykne, i když to trochu trvá. Jsme přeci jen z jednoho těsta a nebe je všude modrý.

26.6.2017 v 20:13 | Karma článku: 8.91 | Přečteno: 219 | Diskuse

Vít Janša

Jak si píchnout do vosího hnízda?

Desatero východoevropských rad pro zkušenější, moudřejší západ. Jak postupovat po teroristickém útoku?

26.6.2017 v 19:32 | Karma článku: 23.27 | Přečteno: 490 | Diskuse
Počet článků 164 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1207
V roce 2003 jsem ohluchl. Nemám v hlavě ta "slyšítka", hlavně ony šneky (cochlea), takže nemohu být ani uživatelem kochleárního implantátu. Považuji se za srandistu a optimistu. Kromě srandiček jsem také autorem a provozovatelem webu osob se sluchovým postižením http://www.kochlear.cz jenž si vybrala Národní knihovna ČR k archivaci jako kvalitní zdroj, který by měl být uchován do budoucna a stát se součástí českého kulturního dědictví, což je pro mě obrovská pocta a mám z toho větší radost, než kdyby mi poslali milion korun.

stránky osob se sluchovým postižením
stránky osob se sluchovým postižením

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.