Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

pracovně vykám, jen dobrým známým v práci tykám...přijde mi to víc profesionální..a při podnikání se to má ke klietům za samozřejmost..ale rozmím, že v někteých profesích je tykání přirozenější....na šachtě jsem taky s vykáním neblbnul. ;-)

6 0
možnosti

I58v52o 98Ž82á31č29e12k

11. 4. 2013 22:54

Vykání je v našich končinách zvykem, pokud se lidé oboustranně nedohodnou na tykání. Nedělal bych z toho vědu. Takoví Angličané si vykají všichni (ano, "you" opravdu znamená "vy") a bližší vztah vyjadřují tím, že se oslovují křestním jménem. Není důvod měnit zažité místní zvyklosti.

Mně se spíš příčilo, když jsem v 80. letech jako mladý inženýr nastoupil do práce a jeden pologramotný ožrala - ovšem kovaný bolševik - mě hned při prvním setkání začal oslovovat "ty, soudruhu". Předtím na VŠ mi i profesoři vykali, ba dokonce na vojně mi vykal i generál, s nímž jsem se jednou setkal.

6 0
možnosti
Foto

Angličani si sice "vykají", ale vlastně jsou s těma rychle používanýma křestníma jménama o dost důvěrnější než my. A Američani, ti jsou přímo familiérní. Už v druhým mailu mají věci jako "Hi Jan, what you guys are up to..."

1 0
možnosti
ZZ

Každý to má v sobě nastavený jinak... Někdo nabídne tykání hned, jiný po kratší či delší době, někdo další je zásadně pro vykání i po x letech denního kontaktu např. v práci. Osobně nejsem nějaký echt zastánce vykání, ale dokud to tykání někdo nenabídne mně, nebo příp. ho někomu nenabídnu já (pokud je to vhodnější), tak prostě vykám. Začít někomu tykat jen tak sama od sebe - to prakticky vůbec (výjimkou jsou samozřejmě spolužáci a jiní studenti školy).

3 0
možnosti
MS

Ziju leta ve svedsku a je uplne normalni ze si tady vsichni tykaji a muzete mi verit ze svedove jsou mnohem slusnejsi nezli cela EU  , slusnost je v lidech ne ve vykani   Milan[>-]

7 0
možnosti
PJ

Jojo, taky jsem si před nějakýma 30-20 lety v průběhu onoho času vytvořil styl mluvy, ve kterým nebylo žádný vyknutí ani tyknutí a dokonce ani oslovení. Ono se to oslovování člověku tak nějak zají, po těch 8 letech "souško učitelko", pak 4 letech "soudruhu profesore" (a jen třídní jsme mohli říkat "paní profesorko"). Na vejšce to pak bylo už benevolentnější, tamní pedagogové si na soudruhování moc nepotrpěli a v průběhu stejně přišla revoluce. Ale nějak mi nešlo z huby ani to "pane profesore/doktore/docente", prostě oslovovat někoho titulem se mi příčí dodneška. Zkousnu to fakt jen v ordinaci u lékaře.

A když někdo prakticky blbej jak punčtok se představuje stylem "já jsem paní inženýrka Eva Nová", tak to bych fakt vraždil...

4 1
možnosti
AK

Připadá mi úplné normální vykáni. Ono je to takové slušnější. ;-)

7 0
možnosti
  • Počet článků 187
  • Celková karma 12,58
  • Průměrná čtenost 1301x
V roce 2003 jsem ohluchl. Nemám v hlavě ta "slyšítka", hlavně ony šneky (cochlea), takže nemohu být ani uživatelem kochleárního implantátu.
Považuji se za srandistu a optimistu. Kromě srandiček jsem také autorem a provozovatelem webu osob se sluchovým postižením
http://www.kochlear.cz
jenž si vybrala Národní knihovna ČR k archivaci jako kvalitní zdroj, který by měl být uchován do budoucna a stát se součástí českého kulturního dědictví, což je pro mě obrovská pocta a mám z toho větší radost, než kdyby mi poslali milion korun.



stránky osob se sluchovým postižením