Jak to vidím a neslyším

Ladislav Kratochvíl

Když AI lže, jako politik před volbami

Dezinformace nešíří pouze lidé, ale i umělá inteligence. Nejhorší je, že zcela beztrestně a spousta lidí té "inteligenci" slepě věří. A někdo tomu i vyká. Podle mě to není žádná inteligence, ale jen blbec stroj.

26.4.2023 v 7:49 | Karma článku: 12.13 | Přečteno: 427 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Dva darebáci Tinnitus a Videos

Tak, jako byli Romulus a Remus vychováni vlčicí, tak tyhle dva, vychovala má hluchota. A podle těch jmen to budou na světě už pěkně dlouho.

9.3.2023 v 7:57 | Karma článku: 10.66 | Přečteno: 258 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Kandidáti na prezidenta ČR vás nezajímáme?

Sledoval jsem Superdebatu 8. 1. 2023 a zarazila mě jedna věc. Přístupnost pro lidi s postižením sluchu. Avšak pouze pro zhruba 2 procenta. Možná nevíte, že V ČR je asi 535 000 osob s tímto postižením.

12.1.2023 v 7:41 | Karma článku: 7.60 | Přečteno: 258 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Pomoc uprchlíkům (zejména s postižením sluchu) z Ukrajiny ohledně komunikace

Ti, kdo slyší, se domluví "rukama/nohama" a navíc jsme Slované. Pokud však někdo neslyší a komunikuje v národním jazyce, potřebuje sdělení v písemné formě, přičemž Češi nepoužívají azbuku a Ukrajinci latinku.

1.3.2022 v 14:42 | Karma článku: 6.80 | Přečteno: 119 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Průkaz mimořádných výhod

Nikdy jsem nepochopil onen nelogický název „průkaz mimořádných výhod“, který byl přiznán lidem se zdravotním postižením. O jaké výhody že se jednalo? Podle mně se jedná naopak o průkaz kompenzace mimořádných nevýhod.

26.1.2016 v 9:04 | Karma článku: 22.78 | Přečteno: 747 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Odesílání formuláře z webu České spořitelny

I když Česká spořitelna bojuje proti podvodným technikám, sama ve webovém formuláři požaduje od svých klientů údaje, které se vyplňují a odesílají třetí straně.

16.12.2015 v 9:42 | Karma článku: 15.76 | Přečteno: 1158 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Jak Česká spořitelna obnovila bariéru v komunikaci

V dobrém úmyslu se někdy něco nepovede a místo vylepšení služby pro osoby s postižením sluchu, se stane služba pro většinu z nich nepoužitelnou.

7.12.2015 v 10:03 | Karma článku: 22.21 | Přečteno: 883 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Jak jsem se stal netvalidou

"Ty už seš jasnej," napsal mi Karel, když jsme spolu seděli při zlatavém moku a fandili tenistům. Karel a všichni ostatní mi totiž musí psát, protože jsem v roce  2003 ohluchl a odezírat neumím. Něco samozřejmě ano, ale na rozhovor to zdaleka není.

17.1.2015 v 9:09 | Karma článku: 12.64 | Přečteno: 589 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Jsem ohluchlý hudebník a hudba mi je lhostejná

Často se mě někdo ptá: "Štve tě, že neslyšíš hudbu?" Je to logické, zejména když jsem byl 20 let hudebník a pak přišel o sluch. Rovněž se v době, kdy vídáme spoustu lidí se sluchátky na uších, vkrádá taková otázka na jazyk jaksi sama.

9.1.2015 v 8:09 | Karma článku: 20.64 | Přečteno: 913 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Jak (ne)pletou ostatní se slovem neslyšet

Jelikož nikdy a nikde na konferenci/semináři/atd. není čas na "plamenné diskuze", otevírám toto téma takto. Podle mě je strašně zmatečné (ale možná to je záměrně) prezentovat lidi jako neslyšící a Neslyší s tím, že jde o dvě rozdílné skupiny lidí s postižením sluchu. Nikdy a nikdo neumí vyslovit "n" a "N", aby to šlo poznat.

27.11.2014 v 13:05 | Karma článku: 18.57 | Přečteno: 753 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Třeba to nebyla učitelka, ale jen uklízečka

To mě pěkně vytočilo. Na výstavě "Naše cesta", kde předvádím on-line přepis, se u mě zastavili 3 kluci, tak 12-15 let a zajímali se o přepis. Pustil jsem jim automat a když to zkoušeli všiml jsem se, že má jeden sluchadlo a druhý kochleární implantát.

14.11.2014 v 11:17 | Karma článku: 12.90 | Přečteno: 911 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Neslyšíme a jdeme vyřizovat na úřad

Skvělý počin udělalo nakladatelství Pařez & Tetřev, když uvolnilo několik rad z připravované knihy "Breviář náhle ohluchlých" a už před vydáním se lze připravit například na návštěvu úřadu.

20.10.2014 v 7:43 | Karma článku: 17.69 | Přečteno: 511 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Nejlepší kompenzační pomůcka je pro mě internet

Když někdo přijde o sluch ve středním věku a později (senioři prý každý třetí), je veškerá mluvená komunikace v háji, protože nikomu nerozumí a sdělení potřebuje v písemné formě.

10.10.2014 v 9:54 | Karma článku: 9.42 | Přečteno: 353 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Nejsem žádný postižený

Často někdo mluví, nebo píše o postižených a má na mysli lidi se zdravotním postižením. Postižení mohou být lidé třeba povodní. Ale zdravotním stavem ne.

7.10.2014 v 7:49 | Karma článku: 11.03 | Přečteno: 501 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Bezbariérovost? Jak pro koho

Často se leckde chlubí, že mají cosi bezbariérového, ale už se nechlubí tím, že to je bezbariérové pouze pro nějakou část osob s postižením.

18.9.2014 v 7:50 | Karma článku: 9.06 | Přečteno: 572 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Jak se ptát, když člověk neslyší

Představte si, že byste se zeptali neznámého člověka: "Prosím Vás, kde je tady nejbližší bankomat?" A on by odpověděl něco jako: "Po bozíke hig ma graní iiiu." Rozuměli byste, co říká?

15.9.2014 v 10:29 | Karma článku: 12.63 | Přečteno: 575 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Jak dělají z neslyšících lidí negramoty

Kdysi někdo slyšící vymyslel, jak komunikovat s lidmi se sluchovým postižením. Psal to ze svého pohledu slyšícího člověka a hned v prvním bodě udělal univerzálně z lidí, kteří neslyší analfabety.

8.9.2014 v 7:14 | Karma článku: 14.81 | Přečteno: 929 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Titulky s úpravou pro neslyšící diváky jinde, než v televizi

Když jeden neslyší, nemůže chodit do kina, protože v kinech nejsou titulky s úpravou pro diváky s postižením sluchu. Občas se sice někdo o něco pokouší, ale to bývá převážně paskvil, kdy udělá z těch, kdo neslyší nechápavé debily a z filmu slovník synonym, nebo slovník naučný, ačkoli si dá s titulkováním strašně práce.

5.9.2014 v 8:32 | Karma článku: 13.98 | Přečteno: 811 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

2 programy v TV jako v roce 1989

Tenkrát jsme ani neměli televizi. Stejně tam většinou dávali nekoukatelné pořady. Večer jsme si pustili nějakou hudbu, ženuška pletla, já si četl a bylo nám krásně. Nebyli jsme z toho naštvaní, jako v sobotu 12. 7. 2014, ač už televizi máme a na ní snad 20 kanálů. Sledovat jsme však mohli pouze 2, protože neslyším.

16.7.2014 v 7:55 | Karma článku: 16.82 | Přečteno: 1449 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Tak nám zavolej

Za nějakých 11 let, co neslyším jsem se mnohokrát setkal s tím, že se dá kamsi zavolat a nebyl uveden písemný kontakt. Obzvláště komické to je u mého mobilního operátora, jenž má deset let v záznamech, že neslyším, mám to i uvedené v jeho internetové samoobsluze a píší to u každé komunikace.

23.6.2014 v 11:21 | Karma článku: 18.63 | Přečteno: 1433 | Diskuse
Počet článků 187 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1191
V roce 2003 jsem ohluchl. Nemám v hlavě ta "slyšítka", hlavně ony šneky (cochlea), takže nemohu být ani uživatelem kochleárního implantátu. Považuji se za srandistu a optimistu. Kromě srandiček jsem také autorem a provozovatelem webu osob se sluchovým postižením http://www.kochlear.cz jenž si vybrala Národní knihovna ČR k archivaci jako kvalitní zdroj, který by měl být uchován do budoucna a stát se součástí českého kulturního dědictví, což je pro mě obrovská pocta a mám z toho větší radost, než kdyby mi poslali milion korun.

stránky osob se sluchovým postižením
stránky osob se sluchovým postižením