17. Listopad 89 a dezorientace v Praze

Protože "na venkově" jsme vůbec nevěděli, co se to v té Praze stalo, ačkoli jsme 35 km od ní a Rakovník, kde jsem v té době pracoval, jen o kousek dál, začal jsem od pondělí 20. 11. jezdit po práci "pro informace a také psát dejiny" do Prahy.

Po dvou dnech a učastích na Vaclaváku jsem si ale raději vzal týden dovolené, jelikož při návratech v noci se vstáváním po čtyřech hodinách spánku do práce se to nedalo zvládat
Do Prahy jsem pak vyrážel hned ráno s kytarou, jenž mě v té době téměř živila a svou troškou k pádu režimu přispěl alespoň tak, že jsem obcházel školy a divadla, kde jsem tak čtvrt (ale i déle) hodinky zahrál stavkujícím nějaké ty srandapísničky (převážně parodie), aby se při tvoření dějin pobavili.
Nejlepší to bylo na ČVUT. Když jsem balil, zeptal jsem se studenta, kde jsou ještě nějaké fakulty.
"Zajeď na Palachovo náměstí. Zavoláme tam a budou tě čekat."
"Kde je Palachovo náměstí? To vůbec nevím a přitom jsem bydlel ještě před rokem v Praze osm let."
"To je na nábřeží."
"Někde, jak je Jiráskáč?"
"Ne, blíž. Jak je Staroměstská. Je tam filosofická fakulta."
"Jo tam. Ale filosofická fakulta je snad na Náměstí rudoarmějců ne? Ona je ještě nějaká jiná jinde?"
"Ne, ale včera to bylo přejmenováno."

Problémy s orientací v Praze jsem pak měl ještě snad 3 roky, jak se lecos jmenovalo jinak, než jsem to znal. 

Autor: Ladislav Kratochvíl | pondělí 17.11.2014 1:26 | karma článku: 13,16 | přečteno: 498x
  • Další články autora

Ladislav Kratochvíl

Jak držet dietu

16.2.2024 v 7:41 | Karma: 9,90

Ladislav Kratochvíl

Horory pro nevidomé

21.3.2023 v 7:48 | Karma: 6,63

Ladislav Kratochvíl

Libor z Kozojed

6.1.2023 v 7:29 | Karma: 10,32

Ladislav Kratochvíl

Svoboda slova a projevu

25.11.2022 v 9:00 | Karma: 9,96
  • Počet článků 187
  • Celková karma 12,58
  • Průměrná čtenost 1301x
V roce 2003 jsem ohluchl. Nemám v hlavě ta "slyšítka", hlavně ony šneky (cochlea), takže nemohu být ani uživatelem kochleárního implantátu.
Považuji se za srandistu a optimistu. Kromě srandiček jsem také autorem a provozovatelem webu osob se sluchovým postižením
http://www.kochlear.cz
jenž si vybrala Národní knihovna ČR k archivaci jako kvalitní zdroj, který by měl být uchován do budoucna a stát se součástí českého kulturního dědictví, což je pro mě obrovská pocta a mám z toho větší radost, než kdyby mi poslali milion korun.



stránky osob se sluchovým postižením