Počítače (převážně vážně)

Ladislav Kratochvíl

S tučně psaným jako s kořením

Neslyším a komunikuji česky. 9,2 spoust sdělení mám v textové podobě. S možností psát na počítači tučně se však dost rozmohlo nadužívání takovéhoto psaní. Něco „otučnit“ by mělo být pouze zvýraznění významově důležitého.

18.4.2017 v 7:55 | Karma článku: 13.89 | Přečteno: 312 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Nedělejte prosím "klikněte zde"

Pro více informací klikněte ZDE, píšeme o tom "ZDE"... Tento nešvár, který se šíří internetem jako "mor v odkazech", musel vymyslet ten, co vymyslel jezdící text a nedovedu si to vysvětlit. Obzvláště komicky to pak vypadá, když si návštěvník stránku vytiskne (což bývá často).

18.7.2014 v 10:07 | Karma článku: 10.90 | Přečteno: 1111 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Využití hlasového vyhledávání Google pro osoby s postižením sluchu

V polovině roku 2013 Google velmi vylepšil své hlasové vyhledávání, které je tak použitelné pro osoby se sluchovým postižením k převodu delší mluvy, než pouze jedno-dvě slova na text. Jelikož se mě na to hodně lidí ptá, spáchal jsem jakýsi návod.

9.1.2014 v 7:53 | Karma článku: 10.82 | Přečteno: 597 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Můj vztah k reklamám formou mailingu (spamu)

Před nedávnem jsem byl dotázán na názor k tomuto způsobu reklamy. Z mého pohledu to je nevyžádané obchodní sdělení, proti kterým je třeba bojovat. Někomu (těm rozesílačům) se však asi líbí a považují to za účinnou reklamu.

14.5.2013 v 6:46 | Karma článku: 8.61 | Přečteno: 312 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Víte kde je ZDE?

Máte vytištěný článek z webu, kde je "najdete ZDE", případně "píšeme o tom v tomto článku". Poznáte z papíru, kde hledat ono "ZDE", nebo "tento článek"?

4.10.2011 v 0:59 | Karma článku: 11.78 | Přečteno: 1139 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Jak se ptát když vás zlobí počítač

Počítač je pouze tzv. "rychlý blbec". Pokud nemáte počítač dlouho, či nejste technický typ, je pro vás mnohdy zcela neřešitelný i triviální problém a to často jen proto, že se špatně zeptáte na radu. Místo co nejpodrobnějšího popsání problému se omlouváte, že s počítačem neumíte a kdesi cosi. Neomlouvejte se, není proč a raději podrobně popište problém.

15.12.2010 v 0:21 | Karma článku: 17.23 | Přečteno: 3093 | Diskuse

Ladislav Kratochvíl

Magický jezdící text a "hejbací" obrázky

Docela by mě zajímalo, čím přitahuje jezdící text <marque> začínající webotvůrce (či různé "grafiky" v televizích). Možná tím, že je velmi snadné udělat nějaký ten pohyb. Navíc člověk to vidí, kam se podívá a může mít pocit, že je to děsně profi.

6.11.2010 v 16:14 | Karma článku: 12.91 | Přečteno: 2331 | Diskuse
Počet článků 187 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1191
V roce 2003 jsem ohluchl. Nemám v hlavě ta "slyšítka", hlavně ony šneky (cochlea), takže nemohu být ani uživatelem kochleárního implantátu. Považuji se za srandistu a optimistu. Kromě srandiček jsem také autorem a provozovatelem webu osob se sluchovým postižením http://www.kochlear.cz jenž si vybrala Národní knihovna ČR k archivaci jako kvalitní zdroj, který by měl být uchován do budoucna a stát se součástí českého kulturního dědictví, což je pro mě obrovská pocta a mám z toho větší radost, než kdyby mi poslali milion korun.

stránky osob se sluchovým postižením
stránky osob se sluchovým postižením