JIPka IV. (vesele o nudě v nemocnici)

chození na WC * můj jídelníček * otevírání obalů s potravinami * mytí se a převlékání postele

 

Ve všem tom zmatku si ještě vybavuji jednu věc a to je chození na WC. Pokud v sobě máte hadičku, která vám je zavedena, když o sobě ještě nevíte, je to docela pohoda, jelikož se začnete starat pouze o to (ohledně té hadičky), abyste si tu hadičku nějak neuskřípli, nebo neohnuli a nic by tak nemohlo proudit, tam kam má. Horší je to potom (ač je to k nevíře) s bažantem, jelikož se musíte starat o to, aby nebyl plný, zejména na noc, jelikož by to bylo hotově neštěstí a buď by byla přivolána sestra v noci, aby ho vyprázdnila, nebo by se noční osamělou chodbou potácel pacient, který sotva chodí, na záchod, což také není zrovna to nejlepší, protože by se mohlo něco stát a zkoušet zavolat v noci sestru bez všeobecného poplachu na oddělení nejde. V tomto směru je hadička přímo zlatá, jelikož se nemusí nic hlídat, vše proudí samo. Jiná otázka je, když na to WC může dojít pacient sám, ale to většinou nemá tu hadičku a bažanta. Pokud ho vůbec má, má jen tak pro jistotu, nebo aby v noci necoural na to WC. Ani vyndávání hadičky není nic hrozného, docela to jde a jelikož je to většinou jedna z posledních, je výhoda v tom, že pacient není ničím spoután (žádnou hadičkou) a je tak zcela svoboden.

Jiná otázka je, vyprazdňování po zbytcích jídla. Na rozdíl od vyprazdňování po nápojích na to není hadička, ale je vám sestrou nabídnuta jakási mísa, o které vůbec nevím, jak se používá jelikož jsem se tomu vždy úspěšně vyhnul. Asi se to nějak strčí pod tělo. Poprvé jsem se tomu vyhnul, když jsem se na to asi tak po čtyřech dnech zeptal a po shlédnutí mísy jsem přestal okamžitě jíst, což netrvalo zase tak dlouho, abych nějak trpěl, při dalším pobytu jsem byl chytřejší a nejedl pro jistotu od začátku, abych nebyl plný. Ostatně nedalo to moc práce, jelikož jsem měl předepsánu nějakou tekutou, nebo kašovitou stravu a dostával jsem bramborovou kaši s rozemletým masem k obědu a k večeři. K snídani jsem míval piškoty, které jsem jedl a schovával si je na celý den, což zkraje nebyl vůbec žádný problém jelikož když jsem jich snědl třeba deset, byl jsem tak unaven, že jsem z toho usnul. Také byla k obědu dětská přesnídávka s broskvemi, kterou jsem jedl rád, a nějaká polévka, co byla zpestřením stravy, protože bývala pokaždé jiná. Bramborová kaše s rozemletým masem je třeba dobrá ohledně nasycení pacienta, ale už ji někdo zkoušel jíst dvakrát denně, třeba pět a více dnů? Já pouze při prvním pobytu v nemocnici ohledně mé nemoci a když jsem uměl trochu chodit a sám jsem došel na WC, přemlouval jsem fyzioterapeutku (rehabilitační sestru), co mě učila znovu chodit, abychom šli v rámci rehabilitace do prodejny o dvě patra jinam a koupili si třeba suchý rohlík.

Jídelníček jsem si tedy udělal takovýto: K snídani pár piškotů, namočených do bílé kávy (byla k té snídani), k obědu polévka, pár piškotů namočených do čaje, co jsem ho měl na nočním stolku, přesnídávka s broskvemi, k večeři zbytek piškotů namočených do čaje, myšlení na chuť řízku, a když byla, nebo zbyla, tak přesnídávka s broskvemi. Ještě musím podotknout, že jíst v posteli nic moc. Nechápu, jak se to někomu může líbit. Jasně, to je něco jiného, když se člověk probudí, sluha mu přinese snídani do postele a on vůbec nemusí dávat pozor, aby nevybryndal pití, jelikož v tom pak nebude celý den ležet. Navíc ty piškoty, ty byly snad všude, je zajímavé, kam až se dostanou, přitom do pusy se strčí celé, takže teoreticky by nikde drobečky být neměly, ale je to jinak.

Při tom všem jídle jsem si vzpomněl na to, jak vždy říkám z legrace, že na otevření obalu a dostání se na to jídlo, co je v tom obalu, je potřeba plná brašna instalatérského nářadí, jinak, se na to zabalené jídlo nikdo nedostane. Když jsem si totiž chtěl otevřít zabalený salám (v té době už jsem měl pevnou stravu), tak mi to samozřejmě nešlo. Zkoušel jsem tedy k tomu dodané nářadí, jenž spočívalo v příborovém noži, ale ani s ním mi to nešlo. Zdravotní bratr (sestra v kalhotách), co mi to jídlo přinesl, mi chtěl pomoci, když si všiml, jak mě ten obal trápí a chtěl ho roztrhnout rukama, což mu samozřejmě nešlo, načež se na ten salám také pokoušel dostat za pomoci dodaného příborového nože, což mu šlo asi tak jako mě. Nakonec to vyřešil skalpel, umístěný v "kuchyňské" lince na pokoji a značné kroucení hlavou. Osobně bych odvezl lidi, co ten obal vymysleli s člověkem, co vymyslel ten příborový nůž na otevření, s tunou toho zabaleného salámu a s tím příborovým nožem na pustý ostrov a nechal bych je tam alespoň týden, aby si ten salám dost užili, hlavně otevírání toho obalu. Skalpel bych jim samozřejmě nedal. Ani takový ten nůž, co má tisíce funkcí na všechno možné a stejně, tak jako PC, umí vše, jen ne nic pořádně. Ostatně nenechal bych jim (těm lidem na ostrově) ani pořádný nůž, jen ten příborový, co je k tomu salámu.

Další věc je mytí a převlíkání postele s pacientem. Z pohledu toho pacienta, když může využít svého domácího koupání je to docela legrace, ale na pokoji pooperační péče to vůbec nebyla. To si totiž vezme sestra takovou sterilně zabalenou žínku, otře ji po namočení o něco, co myje (třeba mýdlo), potom s ní celého pacienta omyje, opláchne ji a zase toho pacienta celého otře (tou žínkou), aby se opláchl ten mycí prostředek. Potom nějak šikovně převleče polovinu postele a po překulení pacienta na tu převlečenou část, převlékne i tu druhou. Je to všechno napsáno na pár řádcích, ale trvá to asi tak dvacet minut i s tím mytím A ačkoli je to dvakrát denně, nikdy jsem na tu fintu s převlečením postele, na níž někdo leží nepřišel. Nebo čištění zubů. Dokud se to nezažije, tak by ani jeden nevěřil, že to jde v posteli, s lavorem vody v klíně. Žádná tekoucí. Stále ta samá.

Autor: Ladislav Kratochvíl | úterý 30.11.2010 17:37 | karma článku: 12,51 | přečteno: 1657x
  • Další články autora

Ladislav Kratochvíl

Pozor na vedlejší účinky léků

Je až neuvěřitelné, jaké mohou mít léky vedlejší účinky. Přesvědčil jsem se o tom na vlastní kůži. Divím se, že to nebylo uvedeno v obalovém letáku.

27.2.2024 v 7:47 | Karma: 15,26 | Přečteno: 667x | Diskuse| Ostatní

Ladislav Kratochvíl

Jak držet dietu

O dietách už toho bylo napsáno tolik, že by člověk přišel o všechnu svoji hmotnost, než by to všechno přečetl, kdyby celou tu dobu nepozřel ani sousto. A jsme u toho. Neznám nikoho, kdo by vydržel tak dlouho číst.

16.2.2024 v 7:41 | Karma: 9,90 | Přečteno: 284x | Diskuse| Společnost

Ladislav Kratochvíl

„Zakódovaná“ řeč není nic nového

Určitě znáte onen všelijak pozměněný způsob řeči, který často používají politici, mafiáni, policisté ve filmech a další, aby nebyly odhaleny jejich úmysly.

9.11.2023 v 7:52 | Karma: 12,18 | Přečteno: 226x | Diskuse| Společnost

Ladislav Kratochvíl

Nová zcela česká zábavná televizní soutěž „Když hvězdy pracují “

K divácky úspěšné soutěži StarDance chystá televize nový soutěžní pořád. I když je vše v tajnosti, „prosákly“ některé informace, které včera zveřejnil internetový server star-in-action.kec

17.10.2023 v 7:56 | Karma: 13,61 | Přečteno: 644x | Diskuse| Média

Ladislav Kratochvíl

Nedostatečná udržitelnost pivoverzity v České republice má negativní dopad

Neustále se děsně odborně mluví a píše o udržitelnosti bioverzity. A co když se „bio“ nahradí „pivem“?

14.7.2023 v 7:53 | Karma: 10,81 | Přečteno: 296x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  19:40

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Chcete peníze? Máme otázky! Jourová jménem Bruselu griluje Ficovu vládu

25. dubna 2024  19:25

Nikdo si nepřeje, aby Slovensko přišlo o peníze z evropských fondů, řekla ve čtvrtek...

Ázerbájdžán v Karabachu zboural arménskou vesnici, na místě staví mešitu

25. dubna 2024  18:55

Ázerbájdžán v jedné ze znovuzískaných vesnic v Náhorním Karabachu zbořil 200 let starý arménský...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 187
  • Celková karma 12,58
  • Průměrná čtenost 1301x
V roce 2003 jsem ohluchl. Nemám v hlavě ta "slyšítka", hlavně ony šneky (cochlea), takže nemohu být ani uživatelem kochleárního implantátu.
Považuji se za srandistu a optimistu. Kromě srandiček jsem také autorem a provozovatelem webu osob se sluchovým postižením
http://www.kochlear.cz
jenž si vybrala Národní knihovna ČR k archivaci jako kvalitní zdroj, který by měl být uchován do budoucna a stát se součástí českého kulturního dědictví, což je pro mě obrovská pocta a mám z toho větší radost, než kdyby mi poslali milion korun.



stránky osob se sluchovým postižením