Ladislav Kratochvíl

V roce 2003 jsem ohluchl. Nemám v hlavě ta "slyšítka", hlavně ony šneky (cochlea), takže nemohu být ani uživatelem kochleárního implantátu.
Považuji se za srandistu a optimistu. Kromě srandiček jsem také autorem a provozovatelem webu osob se sluchovým postižením
http://www.kochlear.cz
jenž si vybrala Národní knihovna ČR k archivaci jako kvalitní zdroj, který by měl být uchován do budoucna a stát se součástí českého kulturního dědictví, což je pro mě obrovská pocta a mám z toho větší radost, než kdyby mi poslali milion korun.



stránky osob se sluchovým postižením

Ladislav Kratochvíl

Fotbaloví lékaři tají své léčebné metody

Já to chápu. Nechtějí vypustit své know-how, jelikož by přišli brzy o práci, protože sprejem postříkat zranění umí kde kdo. Know-how však není v postříkání, ale v obsahu spreje. Představte si že by přijela záchranka k nehodě lékař postříkal zraněné a ti by se okamžitě uzdravili.

20.6.2014 v 5:53 | Karma: 18,67 | Přečteno: 884x | Diskuse| Sport

Ladislav Kratochvíl

Kývne, že rozumí, ale co bylo řečeno, neví

Když z jakéhokoli důvodu neví slyšící, co se říká, udělá: "Cože? Nerozumím" a nevznikne situace, kdy se neví, co bylo řečeno. Jinak tomu však je u osob se sluchovým postižením. Ty totiž mnohdy vždy něco rozumí.

7.4.2014 v 2:56 | Karma: 9,80 | Přečteno: 626x | Diskuse| Společnost

Ladislav Kratochvíl

Podle ČT jsou slyšící lidé druhé kategorie

Na jednu stranu jsem rád, že mě ČT nepovažuje za blba, ale zároveň mi vadí, že za člověka druhé kategorie považuje mou manželku a dalších 9 500 000 lidí v České republice, kteří slyší.

9.2.2014 v 23:12 | Karma: 19,21 | Přečteno: 1192x | Diskuse| Média

Ladislav Kratochvíl

Titulkování XXII. Zimních olympijských her v Soči

Velký počin veřejnoprávní televize. Poprvé v historii ČR budou titulkovány přenosy z olympiády. Na nedávné konferenci ke skrytým titulkům se někdo zmínil, že hodně osob s postižením sluchu ani neví, že pořady v televizi bývají opatřeny skrytými titulky (teletext 888). A že budou titulkovány i sportovní přenosy z olympiády často netuší ani znalí.

5.2.2014 v 23:29 | Karma: 9,46 | Přečteno: 369x | Diskuse| Média

Ladislav Kratochvíl

Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR jedná nefér

V České republice přibližně 500 000 osob se sluchovým postižením z toho tvoří převážnou část (zhruba 95 %) ti, jenž o sluch přicházejí věkem, nebo ohluchnou po osvojení si řeči a komunikují v českém jazyce. Tyto osoby často potřebují zprostředkovat mluvenou řeč v písemné podobě.

3.12.2013 v 21:17 | Karma: 17,34 | Přečteno: 879x | Diskuse| Společnost

Ladislav Kratochvíl

Tinnitus netinnitus

Já ani nevím, jestli mám ten tinnitus. Mě totiž občas v kebuli šumí, jako v mušli. To mi však nepřijde nijak zvláštní, jelikož před ohluchnutím jsem 20 let hrál převážně v rockových kapelách a třeba po pětihodinové zábavě, když jsem si doma konečně v klidu sedl, šumělo mi v ní úplně stejně. V žertu to tedy uvádím takto:

8.11.2013 v 8:09 | Karma: 16,16 | Přečteno: 911x | Diskuse| Ostatní

Ladislav Kratochvíl

Jak jsem slyšel výklad průvodkyně očima

Prohlídku něčeho s průvodcem, jsem nezažil deset let a skoro už i zapomněl, jaké to je. Ne, kvůli tomu, že bych nikde nebyl, ale protože deset let neslyším a nevím, co průvodce říká.

16.8.2013 v 2:52 | Karma: 10,43 | Přečteno: 541x | Diskuse| Pozvánky, akce

Ladislav Kratochvíl

Těšuji se na opatřonění

Že se v češtině začala používat negativa u slov, ke kterým je antonymum (pravý opak) začíná být dokonce už běžné. Avšak nedávno jsem narazil v zákoně přímo na perlu - na slovo "zrušuje". Asi podle vzoru "vzrušuje".

2.8.2013 v 8:55 | Karma: 16,89 | Přečteno: 584x | Diskuse| Ostatní

Ladislav Kratochvíl

Informační vakuum neslyšících při krizové situaci

Na televizním kanále ČT24 v jednom kuse běží mimořádná zpravodajství, týkající se povodní, jsou zřízeny krizové linky, avšak potřeby osob s postižením sluchu, jenž neslyší natolik, aby rozuměly mluvené řeči jsou.ignorovány.

2.6.2013 v 21:47 | Karma: 18,16 | Přečteno: 1263x | Diskuse| Společnost

Ladislav Kratochvíl

Odepírání mateřského jazyka je diskriminace

Ti co slyší, si často myslí, že když někdo neslyší, automaticky komunikuje ve znakovém jazyce. Podle mě to bude zejména proto, že osoby s postižením sluchu, jenž komunikují česky jsou "neviditelné".

30.5.2013 v 6:10 | Karma: 24,04 | Přečteno: 4797x | Diskuse| Společnost

Ladislav Kratochvíl

Vázat prodej jednoho produktu na druhý je snad zakázané

Protože neslyším, nemohu telefonovat. Na mobilním stroji komunikuji pouze písemně a potřebuji data. Ve všech tarifech operátorů jsou však "volné minuty volání" o která jsou data zdražena a abych mohl komunikovat, musím si je koupit, aniž bych je potřeboval.

19.4.2013 v 9:16 | Karma: 14,28 | Přečteno: 811x | Diskuse| Společnost

Ladislav Kratochvíl

Vyhrazená místa k sezení pro příjemce sociálních dávek

Když se Ministerstvo práce a sociálních věcí změnilo průkazky ZTP na průkazky příjemců sociálních dávek, mělo by se také změnit označení sedadel v hromadné dopravě, která jsou vyhrazena osobám se zdravotním postižením, na sedadla vyhrazená příjemcům sociálních dávek.

15.4.2013 v 1:14 | Karma: 21,80 | Přečteno: 1914x | Diskuse| Společnost

Ladislav Kratochvíl

Mají držitelé průkazů ZTP lidskou důstojnost?

Jak by se vám líbilo, být označen/a třeba dlužníkem, aniž byste něco dlužili a toto označení ukazovat několikrát denně na veřejnosti?

9.4.2013 v 23:48 | Karma: 29,46 | Přečteno: 1736x | Diskuse| Společnost

Ladislav Kratochvíl

Díky vstřícná iDnes.cz

V roce 2003 jsem ohluchl a to zcela. Nemohu se tak zúčastňovat většiny společenských akcí, zejména konferencí, školení, různých setkání atd., jelikož komunikuji v mém mateřském jazyce - česky. Jen už neslyším, co se říká.

27.2.2013 v 2:31 | Karma: 14,00 | Přečteno: 516x | Diskuse| Společnost

Ladislav Kratochvíl

Kdyby poslanci ohluchli

Nakladatelství Zajíc & Prasátko vydává tento měsíc tajnou korespondenci ohluchlých poslanců, kterou zakoupilo od propuštěných a naštvaných zaměstnanců poštovního serveru. K tomuto počinu se Zajíc ml. vyjádřil v rozhlasovém rozhovoru: "Celou věc jsme důkladně konzultovali s právníky a i když dostaneme nejvyšší možnou pokutu za vyzrazování listovního tajemství, podle předběžných odhadů prodejnosti předpokládáme, že i tak vyděláme 5x víc. Nejen, že ohluchli, ale jsou i jako většina jejich kolegů ke všemu hluší.

15.2.2013 v 22:17 | Karma: 9,68 | Přečteno: 343x | Diskuse| Ostatní

Ladislav Kratochvíl

Upozornění mobilem na neslyšené události

Kdysi mě to napadlo, jako vizuální upozornění pro neslyšící řidiče. Bylo to v době, kdy nebyly tolik rozšířené chytré telefony a rovněž nebyly zdaleka tak "chytré", jako v dnešní době. Aplikováním tohoto nápadu na mobilní telefony by se z původního nápadu blikajících diod na palubní desce vozidla stala kompenzační pomůcka pro všechny majitele chytrých telefonů se sluchovým postižením.

21.1.2013 v 9:04 | Karma: 11,53 | Přečteno: 668x | Diskuse| Společnost

Ladislav Kratochvíl

Postižení není vlastnost

Vysoký, chytrý, hubený, pracovitý, atd. jsou lidské vlastnosti. Avšak postižení vlastnost není. Je to něco navíc. Používat výraz "postižený", je podobné, jako "lopatový" u člověka s lopatou.

7.11.2012 v 8:12 | Karma: 15,23 | Přečteno: 1143x | Diskuse| Společnost

Ladislav Kratochvíl

Neslyšící klienty získáte kvalitní komunikací

Pro osoby, které neslyší a komunikují česky nehraje tak velkou roli cena produktu jako u slyšících, ale především to, jak kvalitní je komunikace.

10.9.2012 v 0:57 | Karma: 13,24 | Přečteno: 961x | Diskuse| Ekonomika

Ladislav Kratochvíl

Pořízení techniky na komunikaci a dobrovolnictví

Už to mám, už to mám, už to mám, už to mám, už to mám, už to mám, už to mám, už to mám, už to mám, už to mám, už to mám, už to mám, už to mám, už to mám, už to mám, už to mám. :-)

27.8.2012 v 19:00 | Karma: 6,00 | Přečteno: 590x | Diskuse| Osobní

Ladislav Kratochvíl

Komunikace pro osoby se sluchovým postižením se rozšiřuje

Pro osoby s postižením sluchu, které komunikují česky, je největší bariérou právě ona komunikace. Odezírání je z velké částí hádání. Odezírající se navíc musí plně soustředit na odezření slov a nemůže se soustředit na obsah. Tuto bariéru hodně odbourá přepis v reálném čase.

15.8.2012 v 13:43 | Karma: 7,35 | Přečteno: 758x | Diskuse| Ostatní